Zo’n 600 raadsleden in Nederland zijn dé lokale gezichten van GroenLinks. Zij maken onze groene en linkse idealen waar in de praktijk. Lijkt jou dat ook een mooie uitdaging? In maart 2022 gaat Nederland naar de stembus voor de gemeenteraad, staat jouw naam dan ook op de lijst? Ontdek of GroenLinks-politiek iets is voor jou en meld je aan voor de oriëntatiedagen van GroenLinks.

We organiseren twee oriëntatieavonden. Deze zijn bedoeld voor wie wil weten wat het betekent om politicus te worden voor GroenLinks in de gemeenteraad van Baarn of Soest. Tijdens de oriëntatiedagen maak je kennis met GroenLinks-raadsleden, werk je aan ‘jouw’ verhaal over een onderwerp dat je belangrijk vindt, leer je meer over GroenLinks en het politieke gedachtegoed en oefen je met volksvertegenwoordiger zijn.

Het traject bestaat uit twee avonden: woensdag 16 juni en dinsdag 6 juli van 20.00 uur tot 22.00 uur. Afhankelijk van de coronarichtlijnen zijn de avonden online. Daarnaast bezoek je een raads- of commissievergadering en/of een fractievergadering van GroenLinks in je eigen gemeente. Deelname is kosteloos. We gaan ervan uit dat je affiniteit hebt met GroenLinks, je hoeft geen lid te zijn van de partij om je aan te melden.

Je kunt je aanmelden tot en met woensdag 9 juni. Afhankelijk van de belangstelling kan het zijn dat wij een selectie maken op basis van motivatie. Donderdag 10 juni krijg je te horen of je geselecteerd bent. Stuur je motivatie naar: soest@groenlinks.nl of bestuur@groenlinksbaarn.nl. Je kunt je motivatie schriftelijk maar ook met een filmpje kenbaar maken.

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Rosalie Smit, de coördinator van het oriëntatietraject (tel: 0653767661).

Allal en Heidi tijdens een raadsvergadering.
Voormalig raadslid Allal Ennahachi en Heidi van Otten tijdens een raadsvergadering.
Twee foto's naast elkaar, Jeroen en Suus achter de laptop voor de raadsvergadering.
Huidige raadsleden Jeroen Bosman en Suus Diemel-Dijkhuizen tijdens een (digitale) raadsvergadering.