Job de Haan (1950) is van huis uit protestants. Hij is theoloog en is na zijn studie de journalistiek in gegaan. Hij heeft 35 jaar gewerkt bij de IKON in Hilversum als programmamaker, eindredacteur en onderdirecteur Radio, Televisie en Nieuwe Media. Vanaf 1994 is hij ook docent journalistiek en communicatie.

GroenLinks en De Linker Wang

Job’s betrokkenheid bij een politieke partij begint in de jaren 70. Hij was 7 jaar lid van de Politieke Partij Radicalen (PPR), een van de voorgangers van GroenLinks. Nadat hij vroeg met pensioen gaat en Jesse Klaver de veelbelovende partijleider wordt in 2015, wordt Job lid van GroenLinks. Sinds 2019 is Job ook lid van het bestuur van De Linker Wang, het netwerkplatform over levensbeschouwing, religie en politiek binnen GroenLinks.

#29 op kieslijst Provinciale verkiezingen

In 2022 wordt Job gekozen als secretaris van de afdeling GroenLinks in Baarn en Eemnes, zijn woonplaats. Hij staat op plaats 29 van de kieslijst voor de Provinciale Statenverkiezingen van 2023. Job woont samen en is (groot)vader van twee zoons en drie kleinkinderen.