Voor de verkiezingen schrijven alle partijen een verkiezingsprogramma. Hierin is te lezen wat zij de komende vier jaar van plan zijn als zij in de gemeenteraad komen. Kiezers kunnen daarop hun stem baseren. 

GroenLinks vindt het belangrijk dat deze informatie goed toegankelijk is. Daarom hebben we ons programma samengevat in begrijpelijke taal. Die samenvatting hebben we ook vertaald naar het Engels, Arabisch en Farsi. 

Klik op de links hieronder om een van de samenvattingen van de plannen van GroenLinks Baarn te downloaden. 

OVER DE VERKIEZINGEN

Is het belangrijk om te gaan stemmen?

Jazeker! De gemeenteraad beslist over veel belangrijke zaken, zoals wonen, sport en cultuur en jeugdzorg. Gebruik jouw stem om te laten weten wat jij belangrijk vindt. Iedere stem telt.

Wie mag stemmen bij de verkiezingen voor de gemeente?

Om te stemmen moet je achttien jaar of ouder zijn en inwoner van Nederland. Je hoeft niet de Nederlandse nationaliteit te hebben. Je mag namelijk ook stemmen als:

  • je de nationaliteit van één van de landen van de Europese Unie hebt;
  • je vijf jaar achter elkaar legaal in Nederland hebt gewoond en een verblijfstitel hebt.

Lees de volledige regels hier.